13-04-2017 - Bassiero
28-04-2017 - Pujada per Barrancs-baixada per Escaleta
22-04-2017

Sortim del poble de Gavarnie a les 2 AM. Anem pujant amb frontals pel cami d´estiu. Passada la cabana de Pailla ja comença la neu quasi continua. Arrivem a la base del corredor Swan a les 4.30 per neu molt dura. A les 8 ja som adalt del corredor. Posem skis i anem a buscar la cara nord del Mont Perdut. El primer corredor esta en perfectes condicions, molt estètic i maco, al flanqueig fins el segon corredor per neu dura fins que enfilem verticalment el segon corredor amb algun tram gelat. A les 12 som al cim del Perdut. Baixem a peu i un cop superada la "escupidera" posem skis quasi fins el refugi de Goriz. 2500 de desnivell. Excel-lent sopar, pero un roncador sever ens dona la nit!!!.
Al matí anem a buscar la Brecha de Roland, pel cami que dur el Taillon, Desde la Brecha, posem skis per anar flanquejant passant per sobre del refugi de Serradets. Desde el coll baixem amb les magnifiques vistes de la cara Nord del Taillon, per neu crema bonissima, fins que tenim que treure skis. Falten 45 min caminant fins a Gavarnie. 600 m de pujada i 1200 de baixada. Sortida molt complerta de ski-alpinisme. Gràcies Oscar,(www.oscaraleman.com) per fer realitat els meus somnis.

Corredor Swan

Cara Nord Mont Perdut

Segon Corredor Cara Nord

Cirque de Gavarnie

Cim Perdut

Primer Corredor cara Nord

Brecha de Roland

Sortint del primer tram mixte